The influential mind, bestseller.
Tips voor effectieve communicatie en coaching.
Waar mensen met elkaar samenwerken speelt hun onderlinge communicatie een elementaire rol. Dikwijls wordt het benoemd als het proces tussen zender, boodschap en ontvanger, waarbij als het om de effectiviteit gaat aan de gekozen woorden een ondergeschikte rol wordt toegeschreven ten opzichte van de intonatie en de lichaamstaal van de zender. Wanneer je het resultaat van jouw communicatie voorop stelt, dan weet je snel genoeg of het effectief is of dat er nog werk aan de winkel is. De oorzaak van niet geslaagde communicatie bij de ander leggen is te gemakkelijk. Om echt tot verbetering te komen is het vele malen nuttiger om bij jezelf te rade te gaan hoe jij jouw communicatieve vaardigheden uit kunt bouwen.
Neurowetenschapper Tali Sharot beschrijft in zijn bestseller ‘The Influential Mind’ wat kennis over de werking van het brein onthult over onze kracht om anderen te veranderen. In zeven stappen vatten we in het bijgevoegde artikel de invalshoeken van Sharot samen. Tussendoor hebben we vanuit inzichten van de ActionType Benadering (ATB) en de Diepe Motivationele Drijfveren (DMD’s) het geheel van toelichtingen en nuancerende opmerkingen voorzien.
Klik hier voor het samenvattende artikel over effectieve communicatie.